AŞKİTOM

AŞKİTOM

3 Mayıs 2010 Pazartesi

ISLAK KEK

Bugün değişik bir ıslak kek tarifi denedim gerçekten daha önce yaptığım pek çok ıslak kekten daha güzel oldu
malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1.5 su bardağı yogurt
3-4 yemek kaşığı ( arzunuza göre ) kakao
1 su bardağı un
2 adet hamur kabartma tozu
2 adet vanilya tozu
iri kıyılmış 1 bardak ceviz veya fındık
2 -3 kaşık tüp çokkrem

yapılışı
yumurta ve şeker iyice çırpılır içine sıvı yağ yoğurt kakao vanilya tozu eklenir iyice çırpılır ve bu karışımdan 1 su bardağı kadar sosu için ayrılır
un ve kabartma tozu karıştırılarak ilave edilir isteğe göre iç malzemesi ( fındık, ceviz) eklenir

yaklaşık 30-30 cm lik derin bir tepsinin ya da borcamın dibi katı margarinle iyice yağlanır
malzeme tepsiye dökülüp 170 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dk pişirilir
( 15 dk sonra fırını açıp bir kürdan yardımıyla pişip pişmediğini anlayabilirsiniz ben biraz ıslak kalmasını tercih ettim 15 dk da fırından çıkardım)
bu arada üstüne dökmek için ayrılan bir bardak malzemenin içine tüp çokokremden 2-3 kaşık ya da isteğe göre tamamı katılır.( ben tamamını kattım sosu daha yoğun oldu)

fırından çıkarılan kekin üzerine çatalla birkaç delik açılır ve ayırdığımız sos dökülür sosu döktükten hemen sonra kekimiz istediğimiz şekilde dilimlenir böylece  kekin sosu daha çok çekmesi sağlanır

yapacaklara afiyet olsun .... : ))))))))

Hiç yorum yok: